måndag 11 maj 2015

Parenting is not for sissies

Citatet i rubriken är från Jillian Michaels
Man kan ju tycka att jag valt helt fel tillfälle att presentera den här muggen, eftersom det är en sådan där typisk Morsdagsmugg. Men, så trodde ju halva Facebook att det var Mors dag i går och så gick jag faktiskt upp sju på en lördag för min dotters skull. Jag vill nog säg att muggen passar för att berätta om min helg. Muggen fick jag så klart på morgonen en mors dag för ganska många år sedan nu. Jag dricker faktiskt ganska sällan ur den, det blir på mors dag och vid tillfällen jag anser att jag verkligen ÄR världens bästa mamma och vill poängtera det. Som i lördags.
Det var egentligen mitt eget fel att jag var tvungen att gå upp klockan sju för min dotters skull eftersom det är mitt fel att hon är scout. Men något intresse utöver att skypa och sprida saker omkring sig måste hon faktiskt ha. Jag var scout och det var asroligt så därför måste min dotter också göra och ha det. 

I lördags var det Expedition Nora. Upp sju, packa väska, på med bra kläder, träffa alla andra halv nio och sedan bar det iväg till Nora. Där gick hon runt och samlade på ledtrådar och jag och maken spatserade runt och gjorde våra saker. 

Vi hade töntig tur med vädret. Det var halvkasst på fredagen och söndagen regnade bort men lördagen var perfekt. Solen sken från en klarblå himmel, det blåste lite kallt på morgonen men på eftermiddagen kunde man njuta vid sjön och drick te på en liten uteservering. Jag tror att den där expeditionen var allra bäst för mig. Efter att ha suttit inne och stilla framför datorn hela veckan och jobbat, fick jag komma ut, gå runt, träffa människor och njuta av sällskapet av min man. 

Jag fick även umgås en del med en av mina förläggare, fast på chatt, som under tiden jag höll på med att umgås ute, var i färd med att hjälpa mig med min nya hemsida. Snart byter jag adress. Mer information kommer senare. Den är redan jättefin, men den kommer bli ännu finare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive