onsdag 13 augusti 2014

Varför jag inte skriver för hand



På introduktionsdagarna gjorde vi flera roliga uppgifter, bland annat flödesskrev vi och gjorde några dikter. En av dikterna var jag väldigt nöjd med och flödesskriften var väldigt inspirerande. Jag tänkte för mig själv att den ska jag ta och skriva ner när jag kommer hem, så att jag har den. Men, nu när jag sitter med den vet jag inte riktigt vad det är jag tittar på. Maken försökte läsa och vi hade en rolig stund trots irritationen över kluddet. Jag tog upp detta på kursen också, att jag helt skriver med dator och att det här var anledningen till att jag inte började skriva förrän datorn kom. Jag får kramp i handen och svårt för att skriva. Jag kan skriva väldigt fint också såklart, men då är det mer som om jag målar bilderna och då tar det för lång tid för att se det som flödesskrift. Det är sådant jag tar till när jag skriver på kort eller måste skriva något för hand men det tar så lång tid att om det var så jag skrev för att få ner en bok på pränt, skulle jag glömt bokens kärna innan jag kommit till mitten. 

Nu ska jag försöka avkoda detta kludd och göra en ny flödesskrift, fast på datorn, och ha semester lite till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive