tisdag 12 augusti 2014

Tillbaka till verkligheten

Jag har precis kommit till Danmark för de sista semesterdagarna med familjen, efter två dagars introduktion till den kurs som jag kommer ägna all min tid till under kommande studieår. Ett år på skrivpedagogslinjen på Skurups folkhögskola. Det var inspirerande, roliga, utmattande och fantastisk igångsättande två dagar. Jag vill sätta mig och börja skriva direkt och jag har skrivit dessa två dagar. Efter en tid när jag haft svårt att alls skriva var flödesskrivarövningarna rent förlösande och det som som kom ut är klart användbart i senare projekt. Det enda negativa var att jag inte kände mig bekväm i rummet jag skulle övernatta i och har därför inte sovit på två nätter.  Slumrat, ja men bara i högst fyra timmar per natt och inte ens sammanhängande. Jag vet vem som kommer somna på rekordtid ikväll med tusen funderingar virvlande i skallen

2 kommentarer:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive