fredag 22 augusti 2014

Framtidsplanering

Jag planerar att köra egen firma i framtiden. Jobba lite inom projekt, hoppa in och hålla föreläsningar och klasser inom skrivande, hålla motiverande skrivkurser med mera via webben och samtidigt skriva. Just nu sitter jag och jobbar i kök/vardagsrum/tvättstugan där alla håller till och aldrig ger mig en lugn stund. Det är ju inte direkt som om jag kan stänga om mig där jag sitter. Nu har vi planerat kök men nästa steg är (efter toaletten, vardagsrummet och tvättstugan) mitt arbetsrum nere i källaren. Jag vill ha mitt rum där tvättstugan är i dag, så det krävs lite arbete. Där kommer jag kunna stänga om mig själv, hänga en skylt på dörren med texten:
"Mamma är inte hemma, hon är på jobbet"
Ett ställe jag kan spela musik i rekreationsmässigt syfte och inte för att behöva stänga ute allt oljud genom att ha hörlurar. Och ha alla de där litteraturrelaterade grejerna som böcker, bokframsidor inramade på väggarna och de signerade böckerna jag köpt av alla författare jag känner.

Och självklart en bäddsoffa så vi kan hade som det där gästrummet som vi saknar i dag.

Det är mycket drömmande den här veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive