torsdag 14 augusti 2014

Det här med följetongen

 Alvhilda - Lidandet har gått under hela sommaren och det börjar närma sig sitt slut, så även min semester. Jag var på introduktion för utbildningen som jag skall gå under läsåret 14/15, nu i  början av veckan. Jag har fått inspiration inför framtida skrivande och har börjat lägga upp tiderna jag ska hålla under året. Jag kommer att lämna Alvhilda lite för att gå vidare i mitt författarliv och ta tag i den där romanen som gäckat mig i snart femton år. Att gå vidare från Alvhilda är både skrämmande omtumlande och fantastiskt roligt. Självklart kommer inte Alvhilda att bli liggande, jag kommer avsätta redigeringstid åt romanerna som är kvar också. Som det ser ut nu så har jag i studietiden avsatt för mitt skrivprojekt och pedagogiken och övningar. Utöver det kommer jag även kunna hitta tid till redigeringen, precis som tidigare. Skillnaden är att nu sitter jag inte och stressar med sociala problem och strassigt socialt arbete, utan bara skriva, skapa och kreativitet innan jag sätter mig med redigeringen. Jag hoppas och tror att det här året kommer läka och laga mig, forma den framtida Perny.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive