lördag 7 juni 2014

50 små frågor

Jag har inte publicerat något här inne på länge, jag har skrivit en hel del osammanhängande saker som jag sedan valt att inte publicera dock. Detta av flera olika anledningar, en är för att slippa gnälla offentligt och en annan är för att jag inte vill dela med mig av för mycket. Men låt mig kortfattat säga så här: det är inte så bra just nu. Därför roar jag mig med att svara på lite frågor, för att lätta upp stämningen här inne efter det korta lite kryptiska uttalandet.

1. Hur många husdjur har du?Jag har två allergiska barn vilket utesluter allt i pälsväg här hemma. 
2. Vilken årstid tycker du sämst om?Vintern för den är kall och jobbig, men när det är mycket snö kan det vara mysigt så det blir väl de där glappen mellan sommar och vinter, höst och vår kallas dom. Fast mycket tidig vår och mycket sen höst då, inte i slutet av våren för då är det underbart och inte i början av hösten för då är det riktigt vackert, utan när det är så där blött, slabbigt och kallt men ingen snö.
3. Föredrar du telefonsamtal eller sms?
Telefonsamtal, när jag är på prathumör, annars gillar jag nog sms eller mail mer. Ha, snacka om att träna upp sin politiska sida här, inga direkta svar inte.
4. Morgon eller kväll?
Kväll.
5. Tycker du om tacos?
Helt okej, om jag slipper äta själva chipsen eller det där degiga brödet.
6. Är du introvert eller extrovert?
Jag brukar vara extrovert men just nu är jag ganska introvert tror jag. Orkar liksom inte.
7. Vilken är din favoritdessert?
Om det är gjort av choklad är det en favorit, skit samma om det är direkt efter maten eller före maten eller istället för mat.
8. Tycker du om promenader?
Japp.
9. Använder du ofta Facebook?
Ja. Jag använder det för att hålla kontakt, få ut information, hitta information och hänga.
10. Tittar du fortfarande på tecknat?
Varför skulle jag inte?
11. Kan du rulla tungan?
Japp, åt sidan och bakåt och runt omkring.
12. Vilket är ditt lyckonummer?
tretton
13. Är du rädd för något? 
Spöken, getingar och inbrottstjuvar.
14. Big Mac eller Whopper?
Hemmagjorda med ananas, bacon, ost, cole slaw, hamburgerdressing och ketchup.
15. Tycker du om att spela brädspel?
Skitkul!
16. Tycker du om romantiska romaner?
Vissa.
17. Fruitloops eller cocopops?
Cornflakes
18. Skulle du äta en spindel för en miljon dollar?
Lätt!
19. Dricker du mycket (alkohol)?
Skulle jag inte vilja påstå. Det blir väl något ibland men jag dricker mig i stort sett aldrig berusad.
20. Skulle du förlåta om någon var otrogen mot dig?
Beror på situationen. Frågan är för rakt ställd.
21. Är du vidskeplig?
Nej.
22. Har du sett "A Clockwork Orange"?
Ja.
23. Tycker du om att läsa?
Ja, men just nu kommer jag knappt igenom en novell.
24. Blir du lätt upprörd?
Ja.
25. Tror du på utomjordingar?
Ja. Jag tycker det är ganska arrogant att tro att vi är de enda i hela universum. Nästan som om vi skulle anse att allt kretsade runt vårt klot också ...
26. Om du var den sista överlevande människan, förutom en person till som du får välja, vem väljer du då?
Eeeeh, eh, min man ... men ... det skulle ju innebära att mina barn inte fick leva men jag kan ju inte fortplan... äsch ni fattar, bättre om några unga mer virila får ta över det ansvaret.
27. Hundar eller katter?
Tja beror på hur man ser det. Katter verkar ha störst inverkan på mina barns andningsvägar så därför är jag lite negativt intställd till dem, men till sättet gillar jag dem mest. Jag får nog gå på reptil här, den är hårlös och rätt så cool. Sonen vill ha sköldpadda.
28. Är du en butter person?
Ibland kan jag väl vara lite butter, beror på tid i månaden, sockerhalt i blodet och stressnivå.
 29. Någonting du hatar?
Make love not hate
30. Oroar du dig ofta i onödan?
Absolut, hela tiden.
31. Tycker du om att bli fotograferad?
NEJ!
32. Tycker du om sockervadd?
Det är okej, men det är lagom att smaka på barnens, sedan är jag nöjd.
33. Kan du tänka dig att använda en dating site?
Nej, verkar väldigt jobbigt och störigt. Har läst om hur mycket trakasserier man måste ta emot som kvinna på de där ställena så jag hoppar gärna.
34. Tror du på spöken?
Nej, vissa är ena riktiga lögnare. Och dom gömmer sig oftast också dom små jävlarna så jag skulle inte lita på dem vid en kris direkt.
35. Rap eller pop?
Pop.
36. Vilken är den konstigaste glassmaken du har provat?
Sandwich med lussebullesmak var väl ingen hit direkt och då är jag ändå ett stort fan av saffran.
37. Tycker du om matte?
Alltså, jag är ingen jäkla hund!
38. Skattar du åt andras motgångar?
Bara i komedier, men knappt då ens en gång.
39. Kärlek eller lusta?
Kärlek är tryggt men den är roligare om det innehåller lite lusta med.
40. Kommer du lätt ihåg sångtexter?
Både ja och nej, framförallt så är det viktigt med låttexter och jag tar reda på vad låtar handlar om vilket min make kan tycka är överkurs.
41. Vilket var ditt favoritämne i skolan?
Teater.
42. Tycker du om tatueringar?
Jag gillar det men vågar inte ha så många själv eftersom jag har så många allergier. Men jag ska nog våga mig på att göra en cover up.
43. Är du en sådan som ofta ljuger?
Ja, men mestadels för mig själv. Jag är en sådan där riktig mobbare i det fallet, berättar hur dålig jag är, att jag är misslyckad och inte kan saker som jag egentligen vet att jag kan. Mot andra brukar jag vara mer ärlig.
44. Äter du gröt till frukost?
Nej, för allas trevnad undviker jag saker som min magsäck leker katapult med.
45. Vilken musik lyssnar du på just nu?
Rhythm is a dancer, den spelades precis på teven.
46. Är du allergisk mot något?
Pollen, icke bränd cement, parfym, massa mat som jag inte vet vilka det är, jag reagerar bara ibland utan att veta varför, färsk tomat, viss citrus.
47. Gillar du Lady Gaga?
Ja.
48. Nicki Minaj då?
?
49. Tycker du om regniga dagar?
Ja, om det åskar som fasen och jag sitter under tak och får titta på föreställningen. Måste jag vara ute i det hatar jag det.
50. Sista frågan. Tycker du om paj?
Ja, framförallt blåbär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive