söndag 13 april 2014

Skriver

Idag har jag skrivit en del men allt för lite på andra boken av Alvhilda.

Jag har skrivit om en novell till manus för radioteater. Det krävs en del för jag vill ju inte att det ska vara en berättarröst som kör hela, då blir det bara högläsning av allt. Istället har jag fått göra om allt till repliker så att känslor och saker som händer beskrivs av karaktärerna själva.

Jag har dessutom suttit och plitat på mitt personliga brev vilket inte är helt klart än. Jag har också valt ut en novell att använda som ansökning till en kreativt skrivande-kurs som jag även redigerat lite inför inskick.

Så fort alla de där sakerna är ur världen kan jag använda hela påskveckan åt Steven så att han kan skickas till tidningen för granskning veckan efter. Ja, efter heltidsjobbet då alltså. Men eftersom min make är hemma kommer ju jag hem till lagad middag, dukat bord, tindrande barn och allt hushållsstress utom räckhåll. Det är i alla fall mitt önsketänkande mitt i författarstressen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive