torsdag 13 februari 2014

Betar av önskelistan

Först på min önskelista stod ett Tardisskal till min mobil. Den fick jag direkt, maken orkade inte ens vänta till min födelsedag så, ja, den har jag. Den är jättefin och har fått matchande ringsignal.

Några Tardiskakformar eller sonic screwdrivers fick jag dock inte. Men lika glad är jag ändå för attans vad mycket nerderier jag fick i morse när familjen väckte mig med vacker morgonsång.

Barnen gav mig godis, troligen i hopp om att själva få en eller massa bitar av det. Maken som tjurade ihop över att jag önskade mig en mugg i Doctor Who-tema hade ändå gett vika och gett mig ett vackert tekärl med bild av en exploderande Tardis i Van Gogh-stil. Jag fick även en kakburk som matchar min första Tardsimugg. Den kommer att rymma många fina nerdkakor på lördag. Sedan fick jag smycken. En weeping angel, två Tardis, en Dalek och ett emblem. Emblemet hade jag på mig idag, mycket tjusigt.

Jag fyller ju en hel del nu, inte för att jag har uppnått fyrtio än men det är lätt på gnällen. Jag har ofta hakat upp mig och råkat sätta tjugo framför istället för trettio, inte för att jag vill verka yngre än vad jag är utan för att det känns mer rätt än trettio. Nu har det däremot blivit en grej och jag säger alltid tjugo istället för trettio. Det är då lite roligt när man pratar med folk man inte känner så väl och  man säger att man är tjugonio år. Deras blickar blir alltid snudd på förvirrade, för jag ser då rakt inte ut att vara under trettio längre.

Nu ska jag fortsätta fira min födelsedag med plugg, massor av te och kanske lite novell. Allt toppat med ett avsnitt av Doctor Who.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive