måndag 6 januari 2014

I en skapandeprocess

Bild lånad från hothdwallpaper
 När jag skriver och precis ska börja så har jag en mycket klar bild av vad jag vill få fram men vet ännu inte hur resultatet kommer bli. Det känns som om hela jag vill ha den färdiga produkten i min hand och jag är så frustrerad över den bro jag måste ta mig över innan jag har den färdiga produkten i min hand.

Jag sitter och gör en liten reklamfilm inför Alvhildareleasen. Den är mycket simpel, bygger på stillbilden och jag vet precis hur jag vill att den ska se ut. Det krävs fantastiskt många stillbilder som jag måste sitta och göra, en efter en och det är som en lång lång bro. Jag vet vad jag vill, jag har en klar bild av det men det är riktigt jobbigt att sitta med alla dessa bilder och skapar kaos i mitt inre. Men, precis som gud, ska jag skapa ordning ur detta kaos. Hoppas jag bara hinner göra det färdigt innan boken släpps, för det blir en hel del fler än vad jag tror man förstår, när man ser det färdiga resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive