fredag 27 december 2013

Det där med Alvhilda igen

Förra veckan, på onsdagen den 18/12 satt jag och rättade det sista av Alvhilda efter första korrekturvändan. På torsdagen åkte hela manuset iväg till nästa korrekturläsare. Hon hade sagt att hon trodde det skulle ta två veckor, jag plussade en vecka på det eftersom det var en del jul och annat som kan ta koncentrationen från läsningen.

Idag fick jag meddelande om att hon var klar.

Idag.

Maken åkte iväg och hämtade pappershögen och jag satte mig direkt. Det var mindre än en rättning per sida, i genomsnitt, så rättningen gick fort. Jag är redan klar.

Helt klar med manuset. Hon ska bara iväg till förlaget för deras ögon att göra en sista check. Lite positiva ord på vägen fick jag från korrekturläsaren också:

"Både dramatisk och sexig."
"Huvudpersonen är inte lik någon annan jag har läst om, den saken är klar."

Nu är det tacktext som ska plitas ner. Baksidestext. Releasplaneringar och framförallt - hur gör man för att sprida ordet på bästa sätt. Jag är inte rädd för att synas och höras, visa mig bara var jag ska ställa mig och ropa. Jag kan skaffa megafon om det behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive