måndag 5 augusti 2013

Släpp lacket lös

Igårkväll svidade jag om naglarna till Depends rödrosa hololack. Hololack är fyllt med små små korn som blir ett med naglarna och vägrar lossna när man väl ska byta. Därför följde jag MrsDatas idé om att grunda med topplack, då lossnar det i ett svep. 

Titta så tjusiga dom blev. 

Problemet var bara att när jag sovit och sedan duschat, då hade fem naglar blivit helt nakna. Därför målade jag under frukost akut om naglarna som tappat lacket. 

Nu när jag kommit hem har jag bara fyra färgade naglar kvar, fördelat på en på vänster och tre på höger.

Förväntade mig nog en annan uppdelning med tanke på min högerhänthet. 

(Bilden här under är från i morse) 

1 kommentar:

  1. Den metoden använder jag bara under glitterlack, hololack brukar inte vara så besvärliga att ta bor på vanligt vis.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive