tisdag 6 augusti 2013

Idag fyller maken år

Vi firar traditionsenligt med morgonbricka, paket och sång. Jag hade köpt goda frallor och hjärtformad salami dagen till ära och han fick massor av presenter. Han brukar alltid skämma bort mig med presenter så jag tänkte att jag ville slå på stort. Han fick en absint som finns som beställningsvara på systembolaget. De har väldigt få bra absinter där men jag hade fått tips om att den här skulle vara god. Maken själv trodde det skulle vara en liquer 43, förstår inte varför ... han är ju inte ens en stordrickare av den ... men han blev gladare för absinten, sa han.
Eftersom han är rätt nördig köpte jag en massa roliga spelgrejer. Han har sagt att han behöver en ny plånbok så han fick en med nintendo 8 bit på. Tyvärr hade de inte plånböcker med game and watch, i så fall hade jag köpte den rostoranga med Donkie Kong. Han är en lite äldre nörd än vad affären var anpassad till kan man säga. Jag snubblade på två adapter till wii i form av lasersvärd och godis som hette nerds. Barnen hittade sina saker på lagerhaus. De gav honom framförallt godis och jag hittade ett paraply med tidningstryck.

Han verkade nöjd över sina presenter.
Eller så är han bättre skådis än vad jag vetat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive