torsdag 9 maj 2013

Vine


Jag har skaffat vine, en app som man kan spela in kortare loopar med. Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag ska ha den till men jag känner på mig att den kommer göra storverk för mig någon gång i framtiden. Det jag framförallt använder den till hittills är att titta på andras vine. jag har en garanterad favorit som verkar vara mästarnas mästare inne på vine, nämligen MarLo Meekins. 

Jag har gjort tre små filmer själv, mest för att prova och se hur det funkar. Jag har inte fattat hur jag skulle kunna lägga in filmerna i till exempel bloggen, vilket jag känner är viktigt om det alls ska kunna ge mig något. Nu tror jag att jag har lyckats knäcka den koden, vi får se. Om jag lyckats kommer ni se hur mitt chokladförråd krymper längst upp.

See you on vine

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive