lördag 20 april 2013

Omskriven inledning

Nu har jag skrivit om inledningen till Alvhilda, igen. först hade jag en ganska lång inledning med bakgrund. Efter att ha fått kritik om att jag borde dra ner på det och istället kasta läsaren rakt in i handlingen för att skapa intresse, så skrev jag om den. Nu har jag åter haft testläsare och lektör som säger att det bör vara lite mer bakgrund för man blir förvirrad när man kastas rakt in. Nu är det alltså tre nya kapitel innan den tidigare inledningen. De som läst hela trilogin tycker det är jätteroligt att läsa inledningen för de ser saker och känner igen saker som har med de andra böckerna att göra men vad tycker man om man inte läst hela trilogin.

Vad tycker till exempel du

Funkar det eller är det för segt. Du får gärna säga vad du tycker så att Alvhilda blir så bra hon bara kan.

Du kan läsa de fyra kapitlen här och kommentera antingen där om du är registrerad på kapitel 1 eller så kan du kommentera här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive