söndag 28 april 2013

Gillar söndagar

Jag har inte hållit på så mycket med nagellack de senaste månaderna eftersom jag varit helt besatt i Alvhilda och mitt skrivande. Nu har jag börjat med nagellacket igen vilket både kan ses som både positivt och negativt. Positivt - för det är skoj, negativt - vad innebär det i fråga om min motivation för Alvhilda?

Jag tror min hjärna bara behöver byta fokus för en stund men jag är fortfarande i den skapande processen. Söndagar gillar jag för att då är det Sunday Nailart hos LeLack. Först ut klantade jag mig och missade att hon hade tema och fick inte vara med, förra var det inte tema och då fick jag vara med. Jag tyckte jag kikade men såg inte något tema för den här veckan och målade glatt mina naglar med en lite roligare design. Igår hade jag lite party med Mrs Data och hon visade upp sina skönheter och berättade att det var tema Union Jack. Jag grymtade lite och surade för jag vill ju vara med, nu när jag ändå är i farten. Så idag svidade jag om klorna nu på förmiddagen.

Man kan även se skapandet i etapper här, eftersom jag just börjat med något nytt som kallas Vine. Snälla ta det utan ljud för jag hade inte koll nog och har musik på i bakgrunden och ... ja, det var första filmen

Här är slutresultatet och jag känner mig nöjd. Som ni ser har jag inte bara en flagga, jag har fem, för jag måste ju ta i nu när jag väl ska vara med.

Jag visar inte bara union jack, jag visar alla delar, bara för att jag kan på alla mina fem fingrar. Först är det Englands flagga och bredvid Skottlands. Sedan är det den unionsflagga som skapades i unionen mellan England och Skottland 1606. Efter den kommer Irland flagga för att avrunda med den Union Jack vi känner så väl idag, alltså den med alla tre länderna medräknade och den tillkom alltså i artonhundratalets inledande.

Eftersom jag är inspirerad av Mrs Data (av helt ojäviga anledningar) kör jag så klart också matchning. Jag har dock inte så många Union Jack-flaggor att matcha med som hon så jag kör på typiskt brittiska saker som bor i vårt hus istället.

The tardis



brittisk humor

Äckliga chips (förlåt  Mrs Data)

Vitt - Trind French White
Blått - IsaDora 702 Blue jeans
Ljusblått - IsaDora 739 Surfers paradise
Rött - OPI Thats berry daring

Ännu en skrivdag åt helvete ...

15 kommentarer:

  1. Alltså brittisk humor :) Smart idé att göra en på varje nagel.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Brittisk humor är den bästa humorn :)

      Radera
  2. Du kommer att göra succé var än i Storbrittanien du visar dig

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd att jag inte är där, det hade varit kul

      Radera
  3. Söta flaggor! Gillade temat med flera flaggor! :D Är inte heller förtjust i vinägerchips, någonting blir fel i min mun då..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror det är vinägern som gör det :D

      Radera
  4. Åh hej nu hittade jag hit till dig och din blogg tack vare att du var in till mig! Så kul med "nya" läsare. Vilken snygg nail art du gjort. Det var ett kul tema. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är kul med teman för då får man upp ögonen för varandra :)

      Radera
  5. Som jag sa igår så är inte det där mina favoritchips heller för det är alldeles för mycket vinäger på dem (tacka vet jag Walkers). Så SLUTA KÖP DEM TILL MIG! Jag har dessutom chipsförbud så skyll er själva.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är ju maken som köper dom, och jag var ju lite besviken eftersom han, trots att du sagt ifrån, prioriterade dig över mig för det fanns ju inga lättsaltade till absinten :(

      Radera
  6. Usch vilka problem jag verkar ställa till för dig, det är inte min mening:( Men jag är glad att du är med när det tajmar sig:)

    För att du inte ska missa om det är tema eller inte fler gånger så finns det en stående inforuta precis nedanför min presentation på bloggen. Där står det om det är tema eller inte och vilket tema det isf är.

    Fin manikyr och jag blev genast nyfiken på vad det var för manikyr du först hade tänkt visa upp:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alltså, nu vill jag ju inte att du ska ta åt dig som någon slags kritik, jag uppskattar verkligen sunday nail art, annars hade jag ju inte reagerat på att jag inte kunde vara med ;)

      Radera
    2. Nej nej, jag tog det inte som kritik:)

      Radera
  7. Tack Vilka snygga naglar du har gjort, det var en rolig idé med de olika flaggorna på varje finger! Fiffig idé med att ha unionsflaggan på 1606. Jag funderade nämligen själv på att köra på detta konceptet också, men blev avskräckt när jag googlade och fick se att Wales flagga var en drake :) Men som sagt, du har gjort det jättebra!

    SvaraRadera
  8. Jag tänkte bara förtydliga att jag förstår att du har gjort beståndsdelarna i Union Jack, själv tänkte jag mer på de ingående delarna i Storbrittanien, för att kunna ha just ett motiv till alla fem fingrar.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive