söndag 16 december 2012

Tänkte bara säga det att

Jag skriver fortfarande på Ragnvald. Jag visste att han hade mycket att säga men så här mycket var väl att ta i. Det kommer troligen vara tvunget att kapa massor när jag väl kommer till den delen av redigeringen. Han har blivit politisk också och det måste jag nog ta ur honom. Det ska inte bli för politiskt korrekt utan hålla en mer övernaturlig strävan i boken. Jag kommer att diskutera fram allt med mina testläsare som får komma på Alvhildacirkel i januari. Jag kommer bjuda på mat och dryck under kvällen - Boeuf Bourguignon, rött franskt vin och fransk absinthe.

Jag lovar att inte dra in några moderna myter eller tjeckiska varianter av Absinth, jag ska hålla mig till den äkta varan, så som det var när det begav sig, både i boken och under cirkeln.

Nu ska jag tillbaka in i texten som skall komma till slutet den här veckan.

Sedan har jag bara ytterligare några redigeringar kvar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive