söndag 30 december 2012

Året 2012

 
Då var det dags att avrunda 2012 och min spontana tanke är: NEJ, JAG HAR JU INTE HUNNIT ALLT och sitter febrilt och sliter med det som skulle vara klart under året. Här är listan jag hade satt upp åt mig själv:
Bli klar med Alvhilda och skicka till förlag - vilket jag har gjort. Klar är väl relativt, man kan ju peta så man aldrig blir klar, men jag bestämde mig för att pröva henne. Publicerad blev hon inte men svaret var inte negativt ändå, intresse fanns men hon behövde bearbetas mer först. Jag håller alltså på med arbetet fortfarande och kommer lägga upp nya planer inför 2013. Det är ju inte bara hon jag jobbar med, jag jobbar även med de andra två böckerna samtidigt eftersom de sitter ihop. Gör jag en ändring i trean finns risk att ettan blir påverkad. Men jag blev klar med den sista omskrivningen av alla tre böckerna innan jul och det var ett mål som jag är nöjd med.
Konkret ta hand om mig själv både psykiskt och fysiskt - eh, tja, nä. Den som vanligt bortprioriterade biten i livet. Det gick till och med så långt att jag varit folkskygg under året och det är mycket misstänkt opernybeteende. 
Komma på vad jag vill jobba med när jag blir stor - jo, det har jag väl men det betyder inte att det är ett jobb jag kommer kunna livnära mig på. Jag bytte jobb under året och är nu arbetsmarknadscoach/ jobbcoach vilket jag trivs med och gärna vill fortsätta jobba som, men inom livsval, kreativitet och skapande. Nu är det inom arbetsmarknaden jag coachar och det är mycket givande.
Jag får ordning på mitt hem - HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA
Renoveringen av källaren påbörjas - nej, det har den inte men rensningen och det är ett gott tecken.


Planerna inför 2013 är följande:
  1. Jag ska hitta balans i min tillvaro mellan familjen, skrivandet, den fysiska hälsan och jobbet
  2. Bli klar med hela Alvhildatrilogin inför inskick till förlag.
  3. Jag ska gå ner till en hälsosammare vikt genom fysisk aktivetet och bra mat
  4. Badrummen skall bli klara
  5. Barnen skall ha flyttat ner i källaren.
På den litterära fronten har jag bara hunnit läsa de böcker som vi valt i Plejaderna och de är följande:
  • "Potensgivarna" av Karin Brunk Holmqvist
  • "Döden på en blek häst" av Amanda Hellberg
  • "Bumerang" av Tatiana de Rosnay.
  • "Sirila gentlemän sökes" av Karin Brunk Holmqvist.
  • "Baddaren" av Emma Hamberg. Betyg 2,4
  • "Liseys berättelse" av Stephen King. Betyg 3,8
  • "Någonstans inom oss" av Kajsa Ingemarsson.
  • "De döda fruktar födelsen" av Pål Eggert.


Om ni vill läsa mer om vad vi tyckt om de böcker vi läst i Plejaderna, kan ni följa den här länken. Då kommer ni till min vän Mrs Datas blogg, hon brukar vara duktig på att rapportera alla böcker som behandlats i vår cirkel. Vi avslutar 2012 och inleder 2013 med:"Sju jävligt långa dagar" av Joathan Tropper

Jag lovar att under 2013 läsa, utöver våra cirkelböcker, även  Mo Yan: Det röda fältet, Theodor Kallifatides: Vänner och älskare samt Franz Kafka: Processen samt knappa in på min bokhög som legat vid sängen hela 2012.

God fortsättning på er alla och må 2013 bli DITT år, eller mitt.

    Inga kommentarer:

    Skicka en kommentar

    Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

    Pernys drömkarl

    Vad dricker Perny


    "Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
    Thomas de Quincey (1795-1859)


    "Vad som än händer dricker jag mitt te.
    "Gustaf VI Adolf

    "Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
    Lu Yu (800-talet)

    "När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
    Ryskt ordspråk

    "Vägen till himlen går förbi en tekanna."
    Ryskt ordspråk

    "Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
    Sydney Smit

    Etiketter

    familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

    Blog Archive