torsdag 8 november 2012

Det är svårt att koncentrera sig nu

Jag har lämnat första delen av Alvhildatrilogin till lektör. Samtidigt piffar jag på andra delen och väntar otåligt. Nervös som attan var jag i början av veckan då jag fått besked om att få den. Stressad också eftersom jag inte var klar med andra delen och tänkte att nu kommer jag ju få svårt med att koncentrera mig på den när jag samtidigt har en massa ändringsförslag på första boken. Lovade att inte titta efter förrän jag var klar med piffningen av andra boken - som om det löftet skulle infrias - och sedan blir lektörssvaret försenat. (så mycket kritik var alltså tvunget att skrivas) Jättebra kan man tycka, då får jag ju mer tid över för att piffa andra boken, men nej då. Då blir jag istället mer nervös och får svårare för att jobba med den boken.

Jag var tvungen att yoga i dag bara för att lugna hjärnan - och hela det passet var hjärnan och bearbetade det jag skulle skriva och vad jag kunde få för kritik. Det höll mig i alla fall ifrån att kolla mailen under hela 90 minuter.

Jag får väl sätta mig med andra boken igen och hoppas på att kritiken inte är för massiv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive