fredag 5 oktober 2012

I nattens mörker vill jag läsa

Bild lånad från Nathalies blogg

Jag har läst Nathalies beskrivning av I nattens mörker i den utmaning som jag drev igång inne i Alvhildabloggen. Den beskrivning hon gav angående huvudkaraktären Serando påminner farligt mycket om en av huvudkaraktärerna i min egen bok. Det gjorde att jag blev fruktansvärt intresserad av att läsa denna och se hur hon gestaltat honom, för att se hur långt likheten dras. Därför är jag inte sen att vara med och anmäla mig till den utlottning hon har i sin blogg just nu, för att fira ettårsjubiliet av boken.

Här hittar ni det inlägg som Nathalie Sjögren lottar ut sin bok i.

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du vinner och hoppas att de inte är så lika att du känner att du måste göra om din karaktär

    SvaraRadera
  2. Ja lika ja, men inget som påverkar min Ragnvald ;)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive