fredag 20 juli 2012

Semesterns första riktiga sommardag

börjades med att spenderas i ett köpcentrum. Inte så bra planerat kanske, men det råkade bli så. Vi skulle möta upp vår goda vän i Kungsbacka och passade då på att utnyttja vår rabatt på KappAhl. Jag kan lova att vi utnyttjade den, alla gånger. Den hög av kläder som vi hade med oss hem skulle  ungarna kunna klara sig på i flera år, om de nu inte växte som ogräs, vilket de gör.

Mycket femtiotal blev det. Här posar, eller rättare sagt snurrar, dottern i en femtiotalsinspirerade klänning som inhandlades. Hon fick även en jacka som påminde mycket om "The pink ladys" jackor men den var turkos. Sonen fick mysjackor som påminde om amerikanska fotbollsjackor så de kan matcha varandra ordentligt. Billigt blev det också, runt fyrtio par kläder för ungefär 2000 kronor.

Jag fick nya örhängen också, eller som jag sa - always teatime rings beutifully in my ears. 


 
Eftermiddagen flöt vidare i glassens och havets tecken. Här är två män som tillsammans med barnen myntade lite nya djurskämt. Vem snor flest bryggor? till exempel.

Tapiren ...

De dummaste djuret?

Korkodilen ...

Det lavigaste djuret?

Elefjanten ...

Kvällen avrundades med grillning, som sig bör en varm sommardag och som vanligt är jag för trött för att skapa eller författa när kvällen kommer. Istället sitter jag på facebook och glor dumt framför mig tills jag även är för trött för att läsa alla de där böckerna jag tog med mig för att läsa. 

Det måste nog betyda att det är en riktigt bra semester med mycket härlig tid med familjen. Det får man inte klaga på.

Skriva kan jag göra sen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive