torsdag 5 juli 2012

Idag kom dom, som ett brev på posten

Minns ni att jag beställde en massa roligheter förra veckan?
Nu kom dom och maken åkte och hämtade ut på Icas postkontor.
Ivrigt slet jag upp påsen för att kika på de härliga färgerna och upptäcker till min förvåning att färgen varit lika ivrig den. Den hade kastat sig ut ur sin behållare redan på väg över och fyllde ny hela kuvertet.


 Jag blev lite ledsen när jag såg detta och med tanke på all färg oroade jag mig för att alla flaskor skulle ha läckt.

 Vi tog upp alla flaskor och kikade lite extra. Efter en rejäl titt märkte jag att det bara var en som läckt ut, ungefär en matsked, kanske halv dl färg, men det verkade bra mycket mer i kuvertet. På grund av allt detta och för att jag bara sov fem timmar i natt, orkade jag inte färga håret i kväll som jag hoppats. Så min arbetskamrat kommer inte få se resultatet innan hon går på semester

 Men hon får ett smakprov på händerna. För det går då rakt inte bort.

Jag hoppas ingen tar mig för smurf på jobbet i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive