söndag 22 juli 2012

En lokal författarträff

Vad innebär det? Att vi träffades på lokal, att träffen skedde lokalt eller att det var en författare på orten?

Eftersom vi satt ute stämmer inte det första men nog var vi lokaliserade där hon bor och jag är uppväxt så de två sista känns väl korrekta.

Jonna har skrivit isportenserien som jag nu inhandlat av henne så nu blir det fantasy för hela slanten här på kvällarna.

Vi diskuterade mycket om författandet, det positiva och det negativa. Hon berättade om skapande av sina böcker och jag berättade om de böcker jag håller på att skriva om. Det dracks mycket te och åts en del bullar, dock bara av mig.

 Det hela slutade med att mina barn gick i dressyrkurs hos Jonna, där de fick lära sig hur man får hennes hund Sasha att sitta fint, dansa och ligga.  Sascha var Jonnas mycket söta lilla hund som busade runt och skrämde slag på min dotter, utan att göra mer än att komma när hon ropade på henne.

Vi får väl se om vi möts igen på bokmässan i september. Det hänger väl mest på mig och min närvaro, för det har jag inte bestämt mig för än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive