fredag 29 juni 2012

Went on a shoppingspree

Jag klippte ju mig häromdagen och nu är det dags att färga de gamla gråa stråna. Jag har gått från en röd period till en svart sådan och skall så klart färga den i denna eminenta och vackra färg. Jag brukar gå lite långt och ta den blåsvarta färgen istället för vanlig svart eller brunsvart. Det är roligare så. När jag köpte färgerna tänkte jag att jag ville göra något kul i luggen. Jag har ju haft röda slingor tidigare eller färgat rött med svarta slingor, men nu ville jag gå lite längre. Min gamla tonårspunkare låg inom mig och skrek "Men gör något kul nu för fan, för en gångs skull, kärringjävel" så jag fick för mig att blåa slingor skulle vara roligt.

Dom hade tyvärr inte blå hårfärg på ICA så jag provade i frisörsalongen rakt över gatan. Hon synade min tantiga uppenbarelse och frågade om det var temporär färg till mina barn. Jag förklarade att det var riktig hårfärg, permanent sådan, som jag sökte och hon hänvisade till de där tatuerarna istället.

När jag anlände till tatuerarstudien på min rostiga gamla cykel med ica-kassen i handen och mina tråktantiga kläder mötte jag ett gäng tuffa och hippa människor med järnskrot lite var stans, roliga färger i håret och tre ton smink i ansiktet. De tittade på mig som om jag hade kläderna ut och in och gick baklänges in i en porslinsbutik men jag iggade dem och tänkte (Ja ja, jag ser likadan ut jag med, fast i själen) och så gick jag in. Han hade inget och visste inte var jag kunde få tag på det heller. Jag hoppade på min rostiga springare igen och cyklade hemåt glad över att internet fanns.

När barnen somnat började jag googla och ramlade över sidan "haircrazy" där de hade precis vad jag sökte, and then some! Tänk om jag sett detta när jag var arton (om nu internet hade funnits då eller om jag vore arton idag, ja ni fattar, timeloop) va fattig jag hade blivit då.

Först kikade jag bland de onaturliga hårfärgerna och fann Capri Blue. Den var cool, tänkte att några slingor av den i luggen så skulle jag bli så där lagom hipp. Annars hittade jag inte så mycket men var ändå tvungen att kika lite på specialeffekterna och oj, där blev det några fler färger. Två blå till, Blue Velvet och Electric Blue. Sedan var jag bara tvungen att köpa Blood Red, vet inte om det var färgen i sig eller om det var namnet som fick mig att fastna men, ja, jag var bara tvungen. Jag avslutade med att köpa Cupcake Pink också av två, eller nej, tre anledningar. 1: namnet, 2: färgen 3: för jag kunde. Vet dock inte när den kommer hamna i håret.

Här under får ni se skönheterna i samma ordning som de presenterades här ovan:

 Capri Blue, from Crazy Color, is a really rich lustrous semi-permanent blue dye which is neither purple or green toned. It works best on hair that has been lightened to pale blond. Kan beställas här

 This deep blue hair colour from Special Effects starts out almost black and gets visibly brighter with each wash. Blue Velvet is a rich and faceted dark blue hair dye, which while semi-permanent, can last for several months on bleached hair! Kan beställas här

Electric Blue is a really vivid semi-permanent hair dye from Special Effects with a good depth. It starts out very dark blue which looks almost neon in sunlight and gradually fades out to a lilac shade. Kan beställas här

Blood Red is a rich deep red semi-permanent hair colour from Special Effects. Blood Red gives beautiful bright highlights in strong light when applied to pre-lightened hair. This conditioning dye is also ideal for refreshing faded permanent hair colour without causing damage to the hair. Kan beställas här
Cupcake Pink is a truly unique hair dye from Special Effects. This semi-permanent is a gorgeous cool-toned pastel pink when applied to pale blonde hair. A bright yet soft pink hair colour that glows under UV light. Kan beställas här

Färger jag ska jobba upp modet till att köpa nästa gång:

Alla bilder är lånade från Haircrazy


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive