onsdag 20 juni 2012

Tänk vad lite sol kan göra

Och flextid

Vanligtvis är jag dödstrött när jag kommer hem vid sex, kommer i klinch med ungarna och tappar allt vad pedagogik är och formligen tuppar av i soffan efter middagen medan ungarna blir mutade med någon efterrätt.

Idag gick jag fyrtio minuter tidigare från kontoret, solen sken. Jag hämtade dottern i lugn och ro, åt en härlig middag på verandan med barnen och hann med en lång promenad med dottern som cyklande påhejjare. Efter det har jag även hunnit med att skura ur hela köket, nattat barnen och avslutar det hela med en kopp te och Ben & Jerrys (som är medräknade utan att överskrida dagens pointsranson) innan jag ska ta itu med semesterplaneringen - nej, inte den roliga utan att få ihop deltagarna jag har med alla andras semesterscheman.

Jag fattar inte hur jag hunnit allt det här, och pigg är jag också.

Hoppas solen håller sig framme nu, resten av sommaren.

2 kommentarer:

  1. Det skulle kunna vara mig du beskrev i första stycket. Gott med en avstickare från vardagsrutinerna!!! Och lite lite extratid.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är fantastiskt vad det blev stor skillnad. Jag tror att det var solen som gjorde den största skillnaden dock :)

      Radera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive