måndag 25 juni 2012

Idag får sonen sitt "Husdjur"

Bild lånad från Malin Johanna


Sonen var så glad förra veckan för då skulle han få åka till Brutala Blommor med sin fritidsfröken för att kolla på köttätande växter. Han skulle till och med få köpa en hade vi kommit överens om. På torsdagskvällen möttes jag av en mycket nedstämd pojke som inte alls hade sin venus med sig hem, för de hade varit stängt. Hans fröken hade i alla fall ringt till affären för att kolla när de skulle vara öppet. Då hade de lovat att det skulle vara öppet på måndag igen.

Hela helgen har han pratat om denna venus som han skulle skaffa på måndagen. Han längtade till och med på själva midsommarafton. Han berättade för alla han mötte att på måndag, då skulle han skaffa sig en köttätande växt.

I dag har jag varit hemma med hans lillasyster som hade feber i går. Han hade lika gärna kunnat vara hemma med mig men jag hade inte mage att hålla honom ifrån den utflykt som skulle ske under dagen, så jag hindrade inte hans avfärd mot fritids i morse. Vid lunch ringer telefonen. Det är sonen, han är förtvivlad. Det hade varit stängt även idag, fast han lovat att ha öppet.

I ren frustration googlade jag på växten och upptäckte att den säljs på Blomsterlandet, för nästan halva priset, och de har garanterat öppet ändå till sju i kväll. Så nu får sonen sin Venus ikväll, och Brutala Blommor får brutalt tji!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive