torsdag 24 maj 2012

Mitt jobb är inspirerande

Något jag märkt är att när jag coachar andra till arbete, när jag hjälper dem se lösningarna och få redskapen så coachar jag även mig själv, hjälper mig själv att se lösningar och motiverar mig i mitt skrivande. För nog är det så, motgångar är motgångar, vilket språk eller vilken genre den än visar sig i. Ett tack för visat intresse-brev är lika jobbigt i arbetssökarvärlden som i förläggarvärlden, dock duggar de oftast mer tätt i arbetssökarvärlden men det är ändå en bedömning av ens prestation och den bild man visar upp.

Därför är det för mig att helt enkelt samtidigt som jag puchar mina deltagare, även pucha mig och knuffa ut mig ur det där författarboet, skapa en personlig marknadsföring efter de böcker och de tankar vi har på jobbet. Nå ut med mitt budskap, Alvhilda och hennes följe samt alla andra böcker som må henne följa i hasorna.


 

10 rundprinciper för mental styrka
 -rätt attityd är viktigare än rätt resurser
- omöjligt är inte ett faktum – det är en åsikt
- det finns inga misslyckanden – bara feedback
- ingen kan göra mig svag, ledsen eller irriterad utan min egen tillåtelse
- hellre försöka och göra misstag än att inte våga alls
- varje dag ovan jord är en bra dag
- höga mål ger energi och kraft i nuet
- vad som än händer i framtiden så kommer jag att klara av det
- jag kan skapa och påverka min egen framtid
- jag litar på mig själv och gör mitt bästa utifrån de resurser jag har att tillgängliga

-Kloka ord sagda av Olof Rhölander

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive