tisdag 15 maj 2012

Lite segare i dag

Jag skrev ju som besatt i helgen och igår när jag kom hem från jobbet hann jag sätta mig före sju och skrev utan problem till tio vilket ger ytterligare tre timmar.

Idag satte jag mig inte förrän vid åtta och hade svårt för att komma igång. Jag har suttit tre timmar i kväll precis som i går men det känns inte som om jag riktigt kom in i det ändå. Några sidor har det blivit och sista boken har växt sedan i lördag från:
60 sidor till 77 sidor
37791 ord till 49290 ord
206268 till 268115 tecken
det ger 17 sidor, 11499 ord och 61847 tecken och då är jag osäker på hur stora stycken och sidor jag helt och hållet har raderat och tagit bort. Jag tror att man kan lägga till en hel del tecken och sidor och jag känner en värme av stolthet över mitt eget verk sprida sig i kroppen.

Nu ska jag sova och drömma om Ragnvald och det liv han just lever med den kvinna man minst anar.

Du vet väl att du kan följa Alvhildas utveckling inne på Facebook genom att gilla Alvhildas Facebooksida på www.facebook.com/alvhilda

1 kommentar:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive