tisdag 8 maj 2012

Fram med pensel och grön färg


För jag måste skaffa gröna fingrar, och det snabbt!


Dottern vill odla och se saker växa. Hon planterade paprikafrön för ett tag sedan och de har vuxit ur sina små plastmuggar. Därför var vi tvungna att plantera om dem. Det gjorde i vi idag. När vi ändå var och handlade krukor kom dottern på att vi kunde odla ännu fler saker. Därför köptes ett litet plastdrivhus och en massa frön. Nu ligger morötter, sockerärtor, jordgubbar, fyra sorters blommor och te och gror i köket.

Önska mig lycka till för det behöver jag.

Det mesta brukar dö stenhårt när jag försöker få det att växa, till och med de lättskötta sakerna brukar kollapsa.

Men, jag känner mig positiv för jag har tre blommor i köket som jag lyckats hålla vid liv ända sedan påsk och det är nog rekord.

2 kommentarer:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive