söndag 13 maj 2012

En dagens


Inspirerad av Mrs Data gör jag en dagens, bara för att det blir lite absurt

Ögonpenna: Alergie red
Frisyr: vind och soltorkat
Klocka: iPhonen
Nagellack: China glaze Lubu Heele
Top: Stor röd Nalle Phu-tröja för jag har en myssöndag
Promenad: ett varv runt Hjärsta
Trädgårdsarbete: Japp, klippning av gräsmatta vilket resulterade i svullet ansikte
Middag: Grillad fläskkarré med ungsbakad potatis
Fika: tårta och giganstisk chokladboll med te och melon tillsammans med Mrs Datas familj.
Sport på tv: händer inte - eller, mästarnas mästare var på i bakgrunden medan jag skrev
Väder: soligt och blåsigt
Fundering: Hur skall det sluta för Ragnvald och Rebecka
Kvällsnöje: Skriva på Ragnvald
Barnabråk: såklart, men mycket mindre än vanligt eftersom spelet varit avstängt och barnen haft kompisar här.

Nu ska jag smörja mig med kortison och hoppas jag inte ska skrämma ihjäl mina deltagare i morgon.
God natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive