söndag 22 april 2012

Wordpress och jag är inte vänner

Jag startade en wordpressblogg för några år sedan, för att folk pratat om att den är seriösare än blogger. Jag tänkte att jag skulle ha en jobbsökarblogg som jag inte ville skulle bli konectad med denna bloggen eftersom den skulle vara mer seriös än den här. Sedan fick jag jobb och bloggen hamnade i sömnstadie. För något år sedan startade jag upp Alvhildabloggen på wordpress. Den var bara för några läsare som skulle komma med feedback på min text. Den hade samma mail som denna blogg som kontakt och det är här problemet dyker upp, för varje gång jag ska kommentera hos någon som har wordpress kräver den bloggen att jag ska logga in på Alvhilda och länka till den bloggen. Jag vill ju inte länka till den bloggen, hur roligt är det att komma till en låst blogg som kräver lösenord. Ger inte mig så mycket cred direkt. 
 
Det är därför jag kommenterat så dåligt hos er wordpressare på sistone. 
 
Idag tänkte jag göra något åt saken.
 
Jag började med att försökta lägga över Alvhilda på min yahooadress istället så jag inte skulle behöva krångla men där har jag den gamla jobbsökarwordpressbloggen som spökade så det gick ju inte.
Jag provade att morpha ihop de båda, men de skulle ju bli jättekonstigt så jag avstod.
Istället bestämde jag mig för att raderade Alvhilda på wordpress. All text och alla kommentarer hade jag ju redan sparat ner i min dator så de behövde ju inte vara kvar.
Men när jag var klar hade jag ju fortfarande kontot kvar fast utan blogg. Alltså kvarstod problemet. Alla wordpressbloggar skulle kräva att jag loggade in och länkade till - ingenting alls.
Då kom jag på att jag hade en skitgammal yahooadress, så gammal att den heter rocketmail. Jag hade tänkt ta bort för ett tag sedan men inte gjort, så jag länkade till den. Plötsligt hade jag raderat Alvhilda i onödan.
 
Men nu jäklar ska jag kommentera hos är sköna wordpressbloggar, för även om er bloggportal och jag inte är vänner, skriver ni fortfarande inspirerande och härliga texter som jag vill kommentera.

2 kommentarer:

  1. Just nu är jag varken vän med blogspot eller wordpress ... Hur åtgärdar jag det? Tycker inte jag kan göra något någonstans utan en massa skitåtgärder. Arg!!

    SvaraRadera
  2. Bra fråga. Jag vet inte. Jag har ju inte provat vidare än utan har precis gjort åtgärden. Har inte hunnit prova att kommentera än. Vad är dina problem?

    Det kanske finns någon bloggportal som är kompatibel med alla bloggar. Det jobbiga är väl just att så många program skall ta över funktioner och bestämma saker åt oss. Samma med gmail och youtube till exempel som bestämmer att koppla ihop dessa utan att fråga. En kompis loggade in på sin youtube på min dator där jag hade min gmail öppen, helt plötsligt hade jag kontakt med hans youtube, fick alla meddelanden och kunde ändra hans uppgifter. Livsfarligt det där.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive