söndag 4 december 2011

Det tråkiga med tidens otillräcklighet

Vi pratade just om det, jag och en vän, om stressen.

Jag har stress på jobbet i fråga om omorganisation, vart jag tar vägen, hur jag ska sköta mitt jobb, var mina vänner kommer sitta och min mans jobbsituation och julstressen samt SJ:s köra eller inte köra.

Mitt i allt detta har Ann Ljungberg en helt underbar adventskalender som jag hade tänkt vara med i. Härliga skrivtips och vinster varje dag ända fram till jul. Man får olika uppgifter som inte bara hjälper en i ens skrivande, resultatet kan även hjälpa en att få ta del av skrivkurser, textutlåtande och liknande. Om jag vill vinna ett lektörsutlåtande, oh ja! men som det ser ut nu finns det ingen möjlighet för mig att vara delaktig i denna härliga adventskalender. Oh så jag vill men oh så jag inte hinner.

Någon kanske säger att om viljan finns kan jag alltid prioritera och nog är det så. Men då blir ändå prioriteten boken för även om jag kan vinna ett lektörsutlåtande ser jag vikten i att alls få boken skriven som den största, för varför vinna ett lektörsutlåtande till en ofärdig bok? Och över allt kommer min egen hälsa och min familj. Till och med bloggen har hamnat i skymundan i all stress.

Vi ses (förhoppningsvis) på andra sidan.

2 kommentarer:

  1. Jag kör Doris-taktik när det blir för mycket... Du vet Doris i hitta Nemo som typ bara har korttidsminne.. Vägrar stressen och tar allt som det kommer... Kram

    SvaraRadera
  2. Du det där har min hjärna kört med utan mitt tillstånd verkar det som. Jag har glömt mina chefers namn upprepade gånger nu på sistone.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive