söndag 9 oktober 2011

En liten bit av mitt innersta

(min dator fick tuppjuck så jag gör ett nytt försök med samma information igen)
Under en längre tid har jag sett ett visst frågeformulär dyka upp här och var på i bloggarna runt om kring mig. Jag har sett det på flera ställen men jag har här plockat dem från Amandas blogg och ger er här mina innersta hemligheter (eller något):


När ingen ser/hör mig
Studsar jag som en popidol till hög musik, gärna med tillhyggen som mikrofon och mycket headbanging

Jag går aldrig hemifrån utan
kläder, heltäckande helst, jag vill inte visa magen

Min blogg heter som den gör för att
för jag borde vara vuxen men ifrågasätter den titeln många gånger om dagarna

Om jag vågade så skulle jag
helhjärtat och utan skyddslina söka drömmarna

Om tio år kommer jag att
veta vad jag ska bli när jag blir stor ... hoppas jag.

2 kommentarer:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive