tisdag 25 oktober 2011

Tillbaka till tråkvardagen

Den enes bröd den andres död brukar man så där lagom brutalt uttala sig ibland.

Till exempel skulle man kunnat göra det om det här. Min resväg till och från jobbet är bra seg framförallt eftersom jag måste byta på halva vägen. Förutom att det är segt att vänta så är det dessutom kallt nu för tiden och framförallt blir det ett avbrott i mitt litterära skapande.

Under en kort tid har det varit problem med det anslutande tåget jag måste byta till, det har gjort att SJ har dirigerat om alla tåg längs med min sträcka. Det innebär att jag har fått åka direkttåg både till och från jobbet vid flera tillfällen. Varje gång detta händer har jag suttit med ett nöjt fånleende och sett alla svära och gnälla över att de måste byta och trängas och frysa, alltså få genomlida det jag får göra dagligen. Av någon anledning kunde jag inte tycka synd om dom utan deras lidande fick mig bara att mysa ännu mer där jag satt på ett och samma tåg, hela vägen hem.

Nu är det tillbaka till tråkvardagen igen. I väntans tider, får jag igen stå och frysa.

Underbart är kort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive