tisdag 4 oktober 2011

Så länge höll det i sig

I helgen hetsåt jag godis, något fruktansvärt. Jag stoppade i mig, mådde illa, fortsatte ändå.

Drastiska metodet sågs som enda utvägen.
Sagt och gjort.
Camebridge gamle vän.
Körde igång igår och tänkte avsockra mig en vecka för att sedan köra lågkolhydratskost för att inte trigga sockerbegäret.

Igår: övertryck i shakern vilket resulterade i explosion och matbrist.

Idag: drack en härsken soppa som genererade kraftigt illamående.

Och där var den soppkarriären till ända.

Lunch blev kycklingklubbor med 0% kolhydrater och grönsaksblandning 6% kolhydrater.

Synd bara att det med en gång blev svårare att hålla fingrarna från kanelbullarna.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive