torsdag 4 augusti 2011

Pest eller kolera

Fick en utmaning av Mrs Data. Frågor som handlar om det där jag nästan aldrig berör eftersom det inte riktigt tar så stor del av mitt liv. Det gjorde att jag faktiskt fick tänka till en hel del inför varje svar och det är ju lite roligt.

De som själva ska få tankenöten är Valerina, Skrivarmamma och KaosJenny

1. Går du hellre ut(på party etc.) med stökigt hår och snygg makeup eller fint hår och utan smink?

jag sminkar mig nästan aldrig på grund av allergier så det får nog bli håret här, men när jag väl gör i ordning håret så gör jag det ju stökigt, så... nästan lite svår att svara på

2. Rakar du hellre av dina ögonbryn eller tappar dina ögonfransar?
Håller med Mrs Data här, vilket pill det skulle vara att få dit ögonfransar. Nej, då tar jag hellre utan ögonbryn

3. Skulle du hellre vara tvungen att handla allt ditt smink på H&M eller från nätet för resten av ditt liv?
Hellre än vadå? Ska jag välja mellan H&M och Nätet? Eh, vilket som...

4. Skulle du bära mörk lipliner med ljust läppstift i en månad eller en härlig 80tals-perm?
Jag tar läppstiftet, står ju inte hur jag ska sminka med det så det kan man allt göra något rikligt läckert av :)

5. Om du måste välja att måla dina naglar med bara neutrala färger eller färglada färger resten av livet vilket väljer du?
Färgglatt!

6. Skulle du hellre ha “MC Hammer”-byxor eller silvriga lamé-hotpants på dig offentligt?
Tja, vill jag få omvärlden att plågas så blir det väl hotpants :D men jag väljer väl hammarbrallorna

7. Har du hellre ha en Oompa-Loompa-apelsin-fake solbränna eller en bondbränna(som man får om man solar i t-shirt och shorts)?
Tja, solbränna överhuvudtaget tycker jag är positivt (har suttit på kontor hela sommaren) bonnig eller inte, jag väljer bonnbrännan

8. Väljer du hellre en ful klippning eller en ful hårfärg?
hårfärgen, har haft en ful klippning en gång och det var jättejobbigt

9. Varje fredag i ett år måste du antingen sminka dig pin up-inspirerat eller goth-inspirerat – vad väljer du?
Med tanke på min bakgrund väljer jag väl gothare, det roliga är ju bara att bilden av en gothsminkning kan variera från person till person eftersom man gör en skillnad mellan de olika sminkningarna. Jag var riktigt snyggt sminkad som gothare, och det är den sminkningen jag skulle köra på.

10. Skulle du hellre bli av med alla dina skor eller all din makeup?
Make up, skulle inte röra mig i ryggen jämfört med skorna, speciellt mina underbara knähöga kängor med knytning hela vägen, i mocka. Fan vad jag älskar dom skorna och har gjort ända sedan jag köpte dom i början på nittiotalet

1 kommentar:

  1. Mohahahahaha!!!
    Men jag ser bara länkarna i vad jag gissar är en inledande text innan du tar tag i själva frågestunden. :o

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive