fredag 29 juli 2011

Bilduppdateringarnas vara eller inte vara

Just nu är jag på väg till ett hotell där vi ska fira vår tioåriga bröllopsdag för att i morgon gå på bröllop. Just detta bröllop har det varit lite följetång runt eftersom jag varit tvungen att sy kläderna själv.
Igår på jobbet satt vi och pratade om detta, först bröllopet och de kläderna för att sedan avhandla bröllopsdagsplanen. Efter allt snack om klädet runt bröllopet frågade någon vad jag skulle ha på mig när vi firade bröllopsdag varpå min reptilhjärna slängde ur sig "så lite som möjligt" vilket det blev en del reaktioner på. Efter en stunds allmänt snack om fyrarättersmiddagen och bubbelpoolen slängde en kollega ur sig (som en snygg avrundning på samtalet) "du får väl uppdater med bilder på facebook" vilket fick igång samtalet igen. Det var visst inte så att alla ville ha bilduppdateringar från vår bröllopsdag där jag har så lite som möjligt på mig. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive