torsdag 30 juni 2011

Tragedi på bokfronten

I går när jag åkte till jobbet hade jag nästan läst ut fjärde delen i "house of night"-serien och höll tummarna för att min arbetskamrat skulle ha med sig femman som hon lovat.

Under morgonmötet gestikulerade hon till mig att boken var med - hurra!
Men när jag kom till hennes rum så upptäcker vi att ett missförstånd uppstått. Det var inte femman hon hade med utan sjuan. I ren desperation letade vi igenom två bokaffärer för att stilla mitt desperata behov men femman var slutsåld överallt.

I stundens desperata behov av reselektyr inhandlade jag "Ers majestäts olycklige Kurt" att läsa framöver, den ska ju vilket fall ändå avhandlas i cirkeln, hade bara tänkt avsluta house of night först.

Sagt och gjort, jag avslutade bok fyra igår och packade " Kurt" men nu till tragedin.

Bok$%%£¤#*=* slutade i jordens jävla CLIFF HANGER

Vi snackar jordens undergång och trångmål. Det är ju omöjligt att i lugn och ro sätta mig in i Kurts tragiska liv nu när jorden håller på att gå under.

Därför sitter jag här nu, på tåget, skriver långa blogginlägg på mobilen för att underhålla mig, vägrar öppna Kurt och håller tummarna för att jobbarkompisen har med sig femman och inte struntade i det på grund av Kurt.   


2 kommentarer:

  1. Vi fick akut åka förbi en affär och inhandla den igår, och då passade jag på att köpa alla de tre som saknades. Sedan får jag vänta ända tills oktober för att få tag på åttan.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive