lördag 25 juni 2011

Dagen efter

Jag har idag fått lov att skriva och redigera helt ostört, men då stör jag mig själv genom socialt umgänge. Men jag har i alla fall fått till den sista redigeringen av novellen som skall in till Icakurirens novelltävling (kommer upp på bloggen under "noveller" efter prisutdelningen i september). Jag har även fått låna ett lack av Mrs Data så jag kommer vara lite kladdig på fingertopparnas förhårdnader i kväll vilket kan försvåra viss skrivning, men kan ni bläjma mig, snacka om snyggt lack. Nu måste alla blåa kläder bli tvättade till veckan så jag kan matcha på jobbet.

Snart ska jag även kasta mig över sånt där dagenefterkäk men sen, innan lackning av naglar, ska jag fortsätta skriva på Alvhilda, vilket jag nästan har ambivalenta känslor kring. Hon rör sig i huvudet natt som dag men det är som om jag tappar henne vid tangenterna.

Men nu ska hon ut.

Det måste hon, innan jag exploderar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive