söndag 15 maj 2011

Hög satt ribba

För att jag ska få känna mig lyckad vid sänggång hade jag som mål att laga kyckling till flertalet matlådor inför veckan och även fläskfilégryta av samma anledning. Jag skulle tvätta tre tvättar samt städa toa och vardagsrum. Jag skulle även laga LCHF-bröd och göra omelettmuffins. Jag skulle avrunda dagen med att måla om naglarna och under hela processen har jag så klart hand om barnens alla behov och uppfostran.

Jag har hunnit med kycklingen, brödet, muffinsarna,tre tvättar och barnen. Jag ska börja med fläskfilén nu men jag är lite fundersam över om jag är så misslyckad om jag går och lägger mig med skitig toalett och vardagsrum.


6 kommentarer:

  1. Men ska du hinna hela veckans uppgifter på en dag? Jag har kört tre tvättar idag men inte mer

    SvaraRadera
  2. Herrejisses kvinna. Klart att du kan gå och lägga dig med skitig toa och vardagsrum. Du har ju en karl också som kan fixa det sen när han har tid över. :)

    SvaraRadera
  3. Shamrock: ja! Eftersom jag går upp fem på morgonen och sedan är borta mellan 06:00 och 18:00 och då är ensam med barnen i alla vad det innebär med middag och nattning så finns det inte någon tid över för några göromål i veckan helt enkelt.

    Lusth: men det kommer ju hålla honom från hans viktiga uppgifter i fråga om att bygga veranda. Jag kan ju inte både ha kakan och äta den, jag vill ha en veranda då måste jag ge honom den tiden. Men det är klart, toan kanske han kan ta i morgon (hoppas jag)

    SvaraRadera
  4. Skitig toa kan du leva med.. eller så får du börja ge mr T en uppgift ;) Du ska deffenitivt inte lägga dig med dåligt samvete.. vad har jag fått gjort idag?? tvättat två maskiner, en torktummlare, 2,5h på Barnpalatset fixat dagens middag, druckigt ett glas rött, badat sessan å sen nattat henne... Dåligt samvete?? Nää inte en fissekund.. meeen Såå mycket mer jag ville ha gjort.. båda toorna hela övervåningen och hela undervåningen... jaja får ta pö om pö...
    Kramis på dig!!

    SvaraRadera
  5. Nu vill jag förtydliga att jag inte säger att jag kommer känna mig misslyckad, det jag säger är att jag från början hade ett visst mål men jag säger nu att jag inte är säker på att jag kommer känna så, eller var jag otydlig

    SvaraRadera
  6. nä det var du inte.. bara jag som inte läste hela ord å meningar haha

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive