onsdag 4 maj 2011

Faceraped by own hand

Förra veckan när jag kom hem från jobbet hade jag fått jättemånga svar på ett statusinlägg på facebook, det lustiga vara bara att jag inte hade något som helst minne av att jag gjort just det inlägget. Rapet var ganska oskyldigt då det enda som någon skrivit var "Vad gör du just nu?" och många tycker ju det är roligt att få avlägga rapport och själva inlägget i sig gjorde ju sken av att jag faktiskt är intresserad av vad mina medmänniskor där inne på fejjan håller på med under dagarna.

Även om det var oskyldigt blev jag lite orolig. Om nu någon kunde göra ett sådant inlägg fanns ju så klart möjligheten att de även kunde göra lite mer otäcka saker när de ändå var i farten. Inget mer hände dock utan jag fortsatte mitt liv och min facebookstatus höll sig till mina ord, tills idag. Idag hände det igen. Någon skrev "Vad gör du just nu?" och när jag skulle skriva ett inlägg om att någon annan skrivit ett inlägg på min status, då såg jag det. I rutan där man ska skriva in sin status så står det alltid "Vad gör du just nu?" som försvinner när man skriver vad det nu är man vill rapportera. Jag kom då på att under dagen idag hade jag svårt att få upp ett statusinlägg från min mobil. Jag hade tryckt på "dela" men det verkade inte som om mobilen reagerade så...

J A G T R Y C K T E E N G Å N G T I L L ! ! !

Mysteriet löst. Jag har själv skickat iväg frågan utan att märka det.

Men jag tycker ändå det är väldigt trevligt att det är så många som svarar på det inlägget, lite mysigt så där, att alla vill dela med sig om sitt liv, direkt till lilla mig. Ska kanske fortsätta slinta med knappen i fortsättningen också.

4 kommentarer:

  1. Så enkelt är det att göra sig intressant och verka intresserad på fejjan serru :)

    SvaraRadera
  2. Ha Ha, det man inte kan lösa via fejjan är verkligen stora problem ;-) Kram

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive