torsdag 12 maj 2011

Bring it on!

I går skämtade jag kollegan om att det var en "sån där dag" när så många saker gick snett. Nu har jag insett att det bara var uppvärmning.

Igår kväll hade jag tänkt komma säng före tio.

Först kommer jag inte ner i sängen förrän kvart i tio. Sedan lät vindan så vi inte kunde sova. När maken ordnat det så började det regna på de nygjutna plintarna (inte bra) vilket fick oss att haja till. Sedan ringde min mobil två gånger som jag tryckte bort. Efter det sov jag oroligt och när när larmet ringde var jag mer död än levande. Jag hade varken frukost eller lunch förberedd samt åtta inte lagt fram några kläder och detta med en försovning som start. När jag till slut slänger. Mig på cykeln mot tåget så börjar det regna!

Nu sitter jag här på tåget med två kokta ägg och en paprika till frukost, huvudet bultar av trötthet och jag oroar mig över vad denna dag mer har att bjuda på.



1 kommentar:

  1. Ja, vissa dagar borde man få sova bort!
    Jag har bytt bloggportal så du kanske vill länka om? http://engelwinge.blogspot.com/
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive