tisdag 15 mars 2011

Kärleken spirar

Jag håller på att förbereda mig inför en jobbmässa som jag ska på på torsdag genom att göra ett litet innovativt och personligt CV att dela ut. Jag lämnade ju in mitt CV för granskning förra måndagen och fick då höra att det var det coolaste cv:t han sett men han hade några saker som skulle piffa upp det ännu mer. Större text, även om det skulle utvidga det till fyra sidor istället för två så skulle jag tjäna på det. Jag skulle även byta ut bilden och så skulle jag skaffa mig en klatschig rubrik som skulle säga vem jag var, direkt! Det har jag gjort nu och jag har ändrat i texten och jag har lagt till en massa kurser och arbetslivserfarenhet för det tyckte han var viktigt. Man vet ju inte vad det kommer vara som kommer få just den arbetsgivaren att höja på ögonbrynen.

Jag har suttit med det sedan lunch i dag och jag tror jag nästan blivit lite kär.

Tror det kan vara ett gott tecken.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive