torsdag 10 mars 2011

Här sitter jag och krystar fram en bok

Jag har suttit och skrivit ansökningar till olika jobb nu hela förmiddagen och mitt i allt detta (strax efter att jag läst en kompis inlägg på fb, att hon hade värkar och skulle in och föda) fick jag otroliga smärtor i buken. Jag kände direkt igen dem, jag har haft dom förut, när jag gick barn.

Jag fick rejäla värkar, dom kommer med ganska jämna mellanrum. (Nej, jag är inte med barn, jag lovar, det är inte bäbis, det är fett!") Nu vet jag att det finns några där ute som genast vill sätta sig och berätta för mig att man kan få värklikande smärtor vid ägglossning och andra mer blodiga tillfällen, och det vet jag, men att det skulle kännas så här överväldigande födabarnångestlikt, det trodde jag aldrig.

När jag ändå kör ett spontant mycket omotiverat värkarbete så väljer jag att ta det som ett tecken; det är hög tid för mig att föda fram min roman. Därför följer jag tecknet och börjar redigera min bok istället och så kanske det är dags att börja planera en liten bookshower.

2 kommentarer:

  1. En bookshower låter som en trevlig idé. :)

    SvaraRadera
  2. Eller hur. Jag tycker också det. Är det någon man ska ha när man själv känner sig så redo att man vill skicka in till förlag och så firar man och får sådana där "utgivningspresenter" inför eventuell utgivning kanske. Då blir det något roligt vare sig det går igenom eller inte och alla som kommer får en kopia av den inte än utgivna boken, signerad :D

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive