tisdag 15 mars 2011

French horror nails

Är man en konstnärlig skapare så är man, det går inte att komma ifrån och i dag fick jag en vision. Trots att jag ska på jobbmässa på torsdag så kunde jag inte låta bli att skapa den vision jag hade fått men jag är rädd att den kanske måste åka av i morgon för att göra plats för, antingen en normal fransk manikyr, eller mina egna naturella naglar.

Passade på att fota dem när de ändå tittade fram
tittut!

Jag började med att måla ett vitt nagellack
funderade en stund på om jag skulle låta det vara blankt men

Efter övervägande och lite konsultation med Tant Barbro
bestämde jag mig för att matta färgen

För att blodsränderna skulle lyftas fram

Ränderna som rinner från de röda franska kanterna.

Jag har aldrig sagt att jag är normal vad jag däremot säger och står för är:
jag älskar skräck!
och vad passar väl bättre än ett par blodiga franska naglar då?

4 kommentarer:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive