onsdag 9 februari 2011

Sitter i valet och kvalet

Inne på 1 av 3 är det en novelltävling på gång. Jag har sett den och jag har blivit påmind om den. Jag hade tänkt delta men skjutit på det hela tiden. Jag har en novell som jag skrev 94 som har en bra grundstory. Jag började läsa igenom den och det liksom kliade i kroppen på mig. Jag är inte nöjd med språket, det flyter dåligt och känslan försvinner i det. Jag började redigera men det funkade inte. Det känns som om renovera en rivningskåk. Planlösningen är ju skitbra men virket är fan kasst! Det enda som funkar är ju att riva ner och bygga nytt.

Skeptiskt till om jag hinner det till i morgon dock.

2 kommentarer:

  1. Jag påbörjade något i går men kände inte att jag riktigt blev vän med det. Tror att jag låst mig i den gamla novellen men deadlinen är inte över än. Jag svarar 23:59 i kväll ;)

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive