fredag 18 februari 2011

Lager på lager

Jag har hållit mig sysselsatt i kväll

Jag skulle skriva och städa men efter att dottern fjäskat till en liten nagelmålning blev jag själv inspirerad och tänkte att jag skulle prova det nya lacket jag fått i födelsedagspresent:
Viva la diva turkost glitter.
Jag fick för mig att lacket hade en svag bakgrundsfärg men så var inte fallet så det tog sex eller sju lager att få till det jag var ute efter. Då ångrade jag att jag inte grundat med China Glaze Adore som är en metallic i ungefär samma färg som vivan.

När jag tagit fotot och skulle lägga in bilderna i datorn lyckades jag skrapa av lacket nästan helt från två naglar (det hade torkat men åkte av om man bara råkade skrapa lite på nageln.

Gissa vad jag bestämde mig för att göra då...

1 kommentar:

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive