onsdag 2 februari 2011

kan ej förmå mig själv att radera

Färgen har börjat flagna, det har blivit vita band längst fram på nageln men det är ju bara för gulligt för att jag ska kunna ta bort det. Dessutom krävdes det ju en del arbete. Först själva underarbetet i fråga om filning, putsning, nagelbandsolja, nagelserum, putsning, stärkande underlack, tre olika färger, tryck i mörkblått och sedan överlack. Mellan två och tre timmar tog detta arbetet och nog är det inte perfekt men så gulligt det blev ändå. Det får sitta några dygn till innan jag gör om det igen.

3 kommentarer:

  1. WOW! vilket hästjobb. o ja som stönar när jag BARA målar om mina gröna eller blå varannan da!

    SvaraRadera
  2. Men då gör du det varannan dag ;) jag försöker måla om var fjärde dag och oftast blir det bara en färg. Men allt underarbete krävs om mina naglar ska acceptera behandlingen

    SvaraRadera
  3. Jäklar vad duktig du är! Riktigt imponerad.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive