söndag 13 februari 2011

Hurra för lilla mig

Jag har lyckats överleva ännu ett år och fått massa roliga saker av min familj. Först godis och sen två träningsspel till wii för att kompensera. En rolig temugg i form av "the Tardis" med lock, 4 nostalgitrippar i form av skivor. Till detta fick jag en kopp te serverat i den mugg jag fått av svägerskan i gårkväll när jag hade min lilla fest.

I går hade vi, eller i alla fall jag, jättetrevligt och jag blev väldigt slirig. Jag ber om ursäkt över eventuella skavsår i närvarandes örongångar.
Vi hade avancerad drinktestning och balansutmaningar, perfekt kombination.

Vad jag fick förutom muggen? En ask finchoklad, en flaska vin, te, ett nagellack och en domän till min blogg. Nu är bara frågan om vilken adress jag ska välja. Exempel hittills är perny.se theperny.se eller godegudgemigstyrka.nu. Vad tycker ni jag ska ha för adress hädanefter? Har ni kanske ett roligare eller mer perfekt domännamn på lut?

4 kommentarer:

  1. Grattis på födelsedagen!!! Kram cissi och resten av familjen.

    SvaraRadera
  2. vadskajagblinärjagblirstor.nu (kanske lite långt?) ordningikaoset.se, kaosiordningen.se, pörny.se, om ni tar en till vin-kväll löser sig nog domän-namnet av sig själv :-) Kram cissi

    SvaraRadera
  3. Grattis!
    Vad härligt att din dag blev så bra. Vad många fina presenter du fick. Nu är du laddad för nästa år :)

    SvaraRadera
  4. Jag har kommit fram till den otroligt tråkiga "perny.se" eller Perny.nu" så det inte blir så komplicerat.

    Jag är sjukt pepp, jag har så mycket träningsprogram nu så det kommer inte bli långtråkigt att träna framöver :D

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive