måndag 14 februari 2011

Förlåt för min ouppmärksamhet

Förra veckan tog jag tag i ett stort projekt, jag satte en snöboll i rullning kan man säga, en städboll. Jag har gått igenom överallt och sorterat. Vi är ena riktiga samlare och vi har massor av prylar och det är väl en sak som jag kan stå ut med för jag tycker att det är skitroligt med de där prylarna, men... visst finns det alltid ett men, jag tål inte röran! Det blir att man inte kan njuta av skogen på grund av allt ris mellan träden kan man säga. Jag har tagit hand om alla de där papprena som legat instuckna mellan böcker och pärmar och i prydnadshyllan. Jag har tagit hand om de saker som inte riktigt verkat vara på rätt plats och hittat en plats åt dem. Det är långt i från klart men jag har kommit en god väg i alla fall. Jag har letat fram vår entré som man inte kunnat komma in i på grund av Mont Everes-kopian gjord rakt igenom av skor.

Jag har gjort lite inlägg under denna tid men inte alls i samma utsträckning, desto mer på facebook kan jag erkänna, där jag gärna gör små uppdateringar angående mina framgångar, men eftersom twitteruppdateringarna inte funkar via telefonen längre (mycket som inte funkar via telefonen längre) på samma sätt som min mobilbloggning gått åt pipsvängen, så blir det dåligt på alla andra ställen förutom facebook som däremot inte krånglar alls.

Jag har försökt läsa ikapp inne hos folk men jag tror det kan bli svårt, se mig inte som en sämre människa för det utan som en person som vill så mycket men som inte har kunnat dela på mig så att jag klarar av fler saker på samma gång.

Nu överväger jag om jag vågar gå ut och rota bland mina gamla foton för att hitta de där åttiotalsbilderna som jag blivit utmanad att lägga upp i bloggen utav Maria.E

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive