lördag 12 februari 2011

Det blev inte bal på slottet

eller någon medverkan i novelltävlingen. Jag fixade det själv, med jobb jobb och jobb.

Jag kom på att jag inte orkar leva i den oordning och röra som vi har (läs hade) här hemma, så jag började organisera mitt hem. Jag är ännu inte klar, det är ett flermånadersprojekt, men jag är på god väg. (och det förklarar även min inaktivitet här inne på bloggen och min dåliga kommentatorsfrekvens inne hos alla andra, för jag har inte suttit vid datorn i stort sett sedan i onsdags)

Varför valde jag det framför en novelltävling? Hur kunde jag välja att städa när jag kan göra det när som helst medan novelltävlingen var över bara någon dag senare?
Jo, för att det som stör min kreativitet i alla olika bemärkelser är just röran i mitt hem. Nu, när röran inte längre stör mig kan jag ge mig själv hän i allt jag tar mig för och det kommer fler novelltävlingar.

Men nu gäller det bara att vi håller den här ordningen! *ger mig själv maken och barnen en sträng blick, kommer på mig själv med att ha sagt och gjort precis det här så många gånger förr utan framgång och suckar bedrövat*

3 kommentarer:

  1. Bravo:-) Allt går att göra i repris om/när det blir rörigt igen:-) Kör hårt:-)

    SvaraRadera
  2. Vad ska man göra!

    Tråkigt, men de kommer fler baler på slottet :)

    SvaraRadera
  3. Ja, jag har missat många tävlingar på det här sättet, men den här gången har jag verkligen fått ordning. Det kommer bli så mycket lättare att sätta sig vid datorn och koncentrera sig på att skriva nu när det inte är så rörigt hela tiden.

    Men, det är långt ifrån klart.

    SvaraRadera

Tack för att uttrycker dina tankar, jag ska försöka ge feedback på dessa så snart jag kan.

Pernys drömkarl

Vad dricker Perny


"Te -fastän förlöjligat av okänsliga personer och råa sällar - kommer alltid att förbli de intellektuellas favoritdryck."
Thomas de Quincey (1795-1859)


"Vad som än händer dricker jag mitt te.
"Gustaf VI Adolf

"Drycken är som den skönaste dagg från himmelriket."
Lu Yu (800-talet)

"När man har te finner man sig tillrätta till och med under en gran."
Ryskt ordspråk

"Vägen till himlen går förbi en tekanna."
Ryskt ordspråk

"Gud vare tack för te! Vad skulle världen ta sig till utan te? Hur skulle den kunna existera? Jag är glad att jag inte föddes före teet."
Sydney Smit

Etiketter

familj (281) vikt (235) Författande (104) huslig (103) studier (101) övrigt (69) arbetsliv (59) bloggar (45) Skrivande (44) semester (41) mat (35) ytligt (31) norrland (28) musik (24) tillbakablickar (22) utmaning (22) fest (21) Böcker (20) Nagellack (20) foto (20) teknik (20) spekulationer (19) debatt (17) pryl (16) framtid (15) Overall (13) jul (13) jobb (12) tandläkare (9) te (7) frillesås (6) nanowrimo (6) film (5) laster (5) renovering (4) inredning (3) skapat (3) skylt (3) Analys (2) blogg100 (2) författartankar (2) genus (2) #Alvhilda #nordiskmytologi #mytologi #skogsrå (1) Alvhilda (1) fredagsvåld (1) novell (1) prestationsångest (1) smycken (1) vampyrer (1)

Blog Archive